οδηγούμε το νέο ford ecosport 1 0 ecoboost 140 titanium s

Οδηγούμε το νέο Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 140 Titanium S

0

Η πρώτη επαφή μας με το μικρό SUV της Ford ήταν μάλλον απογοητευτική, κυρίως όσον αφορά στην οδική του συμπεριφορά. Προς τιμήν της, η αντίδραση της Ford ήταν άμεση.

Οι μηχανικοί της ρύθμισαν εκ νέου το σύστημα διεύθυνσης, την ανάρτηση, η οποία χαμήλωσε κατά ένα πόντο, ενώ βελτίωσαν σημαντικά αμορτισέρ και το λόγο των ελατηρίων. Επίσης έκαναν βελτιώσεις και στην ηχομόνωση.

Αλλά δεν έμειναν μόνο εκεί. Άρχισαν να εξελίσσουν και μια ακόμα πιο σπορ έκδοση, την Titanium S, την οποία και οδηγούμε σε μορφή αυτοκινήτου προπαραγωγής. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει ακόμα πιο σφιχτή ανάρτηση, περαιτέρω βελτιώσεις στην αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης. Βελτιώσεις έγιναν επίσης στο ESP, έτσι ώστε να είναι λιγότερο παρεμβατικό και πιο ομαλό. Ο 1.000άρης κινητήρας είναι εξαιρετικός: Έχει ραφιναρισμένη λειτουργία, στροφάρει γρήγορα και είναι αρκούντως δυνατός για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Να πούμε εδώ πως στην έκδοση Titanium S, το EcoSport θα έχει 140 PS, την ιπποδύναμη δηλαδή που έχουν και τα Fiesta Red/Black Edition.

Σε χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη η άνεση είναι μάλλον φτωχή. Στις οριζόντιες απότομες λακκούβες, ένα τρέμουλο διαπερνά το αμάξωμα, ενώ σε δρόμους με μπαλώματα «χοροπηδάει». Από την άλλη, όταν αναπτύσσεις περισσότερη ταχύτητα σε δρόμο της περιφέρειας το πράγμα στρώνει. Μπορείς να αντιληφθείς άμεσα τη διαφορά από το προηγούμενο. Η κλίση είναι σαφώς μικρότερη και η μετατόπιση αν συναντήσεις ανωμαλία μέσα στη στροφή είναι αμελητέα.

Μάλιστα, αν προσθέσεις και το τιμόνι που έγινε και πιο γρήγορο και πιο γεμάτο σε αίσθηση, η συνολική οδική συμπεριφορά είναι αρκετά διασκεδαστική, καλύτερη –σε αυτόν τον τομέα– από του Nissan Juke. Απέχει όμως ακόμα από την κορυφαία ανάρτηση του Fiesta. Η πρόσθετη ηχομόνωση έχει καλύψει ένα μέρος του θορύβου κύλισης, αλλά ύστερα από τα 100 km/h ο αεροδυναμικός θόρυβος γίνεται αισθητός, κυρίως γύρω από τους καθρέφτες. Επίσης διαπιστώσαμε πως το EcoSport είναι αρκετά ευαίσθητο και στον πλευρικό άνεμο.

Η Ford μας είπε πως βελτίωσε και την ποιότητα της καμπίνας. Πάντως, αν εξαιρέσεις τα όμορφα ημιδερμάτινα καθίσματα, το υπόλοιπο ταμπλό είναι υπερβολικά μαύρο και υπερβολικά σκληρό στην αφή. Η καμπίνα ωστόσο είναι αρκετά ευρύχωρη. Τέσσερις ψηλόσωμοι ενήλικοι μπορούν να βολευτούν με άνεση. Οι πίσω μάλιστα μπορούν και αυτοί να ρυθμίσουν την κλίση της πλάτης των καθισμάτων. Το πορτμπαγκάζ δεν είναι τεράστιο, έχει όμως αρκετό χώρο για κάποιες αποσκευές και μπορεί να επεκταθεί από την ανάκλιση των πίσω καθισμάτων.

Στο βασικό εξοπλισμό του, το Titanium S αναμένεται να έχει κάμερα οπισθοπορείας, αναβαθμισμένο ηχοσύστημα Sony με DAB και Bluetooth. Εξωτερικά θα έχει μαύρες γυαλιστερές ζάντες αλουμινίου, σετάκι με τους εξωτερικούς καθρέφτες και την οροφή, από την οποία θα αφαιρεθούν οι ράγες.

Συμπερασματικά το EcoSport έχει ακόμα κάποιες αδυναμίες απέναντι στον ανταγωνισμό. Το Renault Captur για παράδειγμα είναι λίγο πιο πρακτικό και αρκετά πιο άνετο. Από την άλλη, σε μια κατηγορία που δεν φημίζεται για την οδηγική της απόλαυση, το EcoSport είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα, δεδομένου πως είναι σαφώς πιο ενδιαφέρον οδηγικά από τα υπόλοιπα μικρά SUV. Δεν έχουμε ακόμα κάποιες σαφείς ενδείξεις για την τιμή του. Υπολογίστε πάντως πως θα είναι πιο ακριβό από το Fiesta Black/Red Edition, το οποίο κοστίζει €16.715 (με απόσυρση).

Τι λέει το Autocar
Τo ανανεωμένο EcoSport, μαζί με το κορυφαίο στην κατηγορία οδηγικό ενδιαφέρον, χρειάζεται ακόμα περισσότερες βελτιώσεις στην άνεση και στην πρακτικότητα για να ανέβει στο βάθρο των μικρών SUV.
Τιμή
 Από €18.500 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 999cc, i3, 2 ΕΕΚ v, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο και μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων, 140PS/6.000 rpm 21,5 kgm/ 2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8”
Τελική 188 km/h
Κατανάλωση 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 125 g/km
Διαστάσεις  4.235 x 2.057 x 1.648
Βάρος  1.225 kg
Τιμές κατασκευαστή

 

 

Πηγή:DRIVE

Share.