Την τρίτη εβδομάδα με κρούσματα κορωνοϊού στην Ελλάδα καταγράφηκε αύξηση των πωλήσεων πάνω από 100% σε 19 κατηγορίες προϊόντων.

Διευρυμένο τελικά μόνο κατά μία ώρα το πρωί –σε σύγκριση με την προ κορωνοϊού εποχή– θα είναι το ωράριο των σούπερ μάρκετ, ενώ την προσεχή Κυριακή –και πιθανώς και τις επόμενες, μέχρι την Κυριακή των Βαΐων– τα καταστήματα τροφίμων θα παραμείνουν κλειστά. Η μειωμένη αγοραστική κίνηση μετά την «επιδρομή» των προηγούμενων ημερών, σε συνδυασμό με τις έντονες αντιρρήσεις που διατυπώθηκαν από την πλευρά των ιδιοκτητών αλυσίδων, οδήγησε το υπουργείο Ανάπτυξης σε αναθεώρηση της αρχικής στάσης του όσον αφορά το ωράριο λειτουργίας των σούπερ μάρκετ. Τα τελευταία, πάντως, βιώνουν μια πρωτοφανή κατάσταση από πλευράς τζίρου, καθώς αυτός εμφανίζεται σχεδόν διπλάσιος σε σύγκριση με πέρυσι –για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα–, αύξηση η οποία δεν έχει καταγραφεί ποτέ, ούτε το καλοκαίρι του 2015, τις ημέρες δηλαδή πριν από την επιβολή των capital controls.

Ειδικότερα, από σήμερα έως και τις 25 Απριλίου 2020 τα καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων επιτρέπεται να είναι ανοιχτά από τις 7 π.μ. έως τις 9 μ.μ. από Δευτέρα έως Παρασκευή και το Σάββατο από τις 7 π.μ. έως τις 8 μ.μ. Την προσεχή Κυριακή 29 Mαρτίου 2020 τα καταστήματα τροφίμων θα παραμείνουν κλειστά. Το τι θα γίνει τις επόμενες Κυριακές –πλην της 12ης Απριλίου, που είναι Κυριακή των Βαΐων και επιτρέπεται έτσι κι αλλιώς να είναι ανοιχτά– θα αποφασισθεί με νέες υπουργικές αποφάσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία συμβούλων αγοράς, με ειδίκευση στο λιανεμπόριο, Netrino σε συνεργασία με την εταιρεία δημοσκοπήσεων RASS, το 76,2% των καταναλωτών αντιτίθεται στη λειτουργία των σούπερ μάρκετ τις Κυριακές, ενώ το 56,3% δεν θεωρεί απαραίτητη τη διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων τροφίμων.

Βεβαίως, η απάντηση αυτή σχετίζεται για μεγάλη μερίδα του πληθυσμού με το γεγονός ότι προχώρησε το προηγούμενο διάστημα σε πολύ μεγάλες αγορές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI Hellas, την εβδομάδα από τις 9 έως τις 15 Μαρτίου, την τρίτη δηλαδή εβδομάδα με κρούσματα κορωνοϊού στην Ελλάδα, κατά την οποία ανακοινώθηκε το κλείσιμο των σχολείων, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019 αυξήθηκαν κατά 95,7%. Πρόκειται για πρωτοφανή αύξηση σε ετήσια βάση και οφείλεται στη μαζική προσέλευση καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ, ειδικά το διήμερο 13 και 14 Μαρτίου. Μέσα σε αυτή την εβδομάδα ο τζίρος των σούπερ μάρκετ με βάση τις 340 βασικές κατηγορίες προϊόντων αυξήθηκε από 98,08 εκατ. ευρώ πέρυσι σε 191,92 εκατ. ευρώ φέτος. Η αύξηση του τζίρου σε 41 κατηγορίες ειδών καθαρισμού – απολύμανσης του σπιτιού είναι 155%, ακολουθούν με αύξηση του τζίρου κατά 134% οι 45 κατηγορίες προϊόντων ατομικής υγιεινής και με 87% οι 168 κατηγορίες τροφίμων.

Τις τρεις πρώτες εβδομάδες από την εμφάνιση του ιού στη χώρα μας, δηλαδή το διάστημα από τις 24 Φεβρουαρίου έως τις 15 Μαρτίου 2020, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ κατέγραψαν αύξηση 35,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019, με τον τζίρο από 340 βασικές κατηγορίες προϊόντων να πλησιάζει το μισό δισεκατομμύριο, στα 464,76 εκατ. ευρώ, από 341,95 εκατ. ευρώ το 2019.

H εκτόξευση των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ λόγω κορωνοϊού είχε ως συνέπεια να αλλάξει συνολικά η εικόνα για τον τζίρο στον κλάδο. Ετσι, ενώ ο Ιανουάριος είχε κλείσει με μια σχετικά χαμηλή αύξηση του τζίρου, 3,4% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019, και τις τρεις πρώτες εβδομάδες του Φεβρουαρίου οι πωλήσεις σημείωναν ασθενικούς ρυθμούς ανάπτυξης (2,8%, 1,6% και 0,8%), η συνέχεια ήταν πέραν οποιωνδήποτε προβλέψεων. Συνολικά οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ από τις αρχές του έτους έως τις 15 Μαρτίου 2020 καταγράφουν συνολική αύξηση 12,1%.

Την τρίτη εβδομάδα με κρούσματα κορωνοϊού στην Ελλάδα καταγράφηκε αύξηση των πωλήσεων πάνω από 100% σε 19 κατηγορίες προϊόντων, ενώ σε 60 κατηγορίες προϊόντων η αύξηση των πωλήσεων σε ετήσια βάση ήταν άνω του 51%. Τις τρεις πρώτες θέσεις κατέλαβαν τα υγρομάντιλα (518,3%), το οινόπνευμα (457%) και τα αντιβακτηριακά μαντίλια (402,7%), ενώ σχεδόν διπλασιάστηκαν (αύξηση 98,6%) ακόμη και οι πωλήσεις του τόνου σε κονσέρβα.

!function(f,b,e,v,n,t,s){if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};if(!f._fbq)f._fbq=n; n.push=n;n.loaded=!0;n.version=’2.0′;n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,’script’,’//connect.facebook.net/en_US/fbevents.js’); fbq(‘init’, ‘109138906120213’); fbq(‘track’, “PageView”);(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = “https://connect.facebook.net/el_GR/sdk.js#xfbml=1&version=v2.5”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));

Source link

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *