Γλυκόξινη γεύση άφησε το 2022 στην μπισκοτοποιία Βιολάντα η οποία την περσινή χρονιά, ζύμωσε μια επιτυχημένη συνταγή ανάπτυξης εσόδων και εξωστρέφειας αλλά “έκαψε” κερδοφορία. Το πλάνο της διετίας 2023 -2014 εστιάζει στρατηγικά στον εμπλουτισμό του προϊοντικού χαρτοφυλακίου προκειμένου να ενισχύσει το brand awareness των καταναλωτών εντός και εκτός συνόρων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της οικονομικής έκθεσης για την χρήση 2022, τα έσοδα της Τρικαλινής μπισκοτοποιίας εμφάνισαν πέρυσι αύξηση 15,1% στα 28,1 εκατ. ευρώ έναντι 24,4 εκατ. ευρώ το 2021.
Η ενίσχυση του τζίρου δεν αποτελεί μονάχα απόρροια των ανατιμήσεων στις οποίες προχώρησε πέρυσι η εταιρεία και κυμάνθηκαν στα επίπεδα του 10-12% καθώς οι όγκοι πωλήσεων συγκρατήθηκαν στην εγχώρια αγορά ενώ ενισχύθηκαν σημαντικά οι εξαγωγές.
Συγκεκριμένα οι εξαγωγές “έτρεξαν” με ρυθμό ανάπτυξης περί το 25% συμμετέχοντας σε ποσοστό 15,6% στο συνολικό τζίρο της εταιρείας, ήτοι εμφανίζοντας δυναμική εσόδων 4,43 εκατ. ευρώ.
Η εικόνα της κερδοφορίας, ωστόσο, δέχθηκε σημαντική πίεση εξαιτίας της επιβάρυνσης του λειτουργικού κόστους τόσο σε ενεργειακό επίπεδο όσο κυρίως στην εξέλιξη της πορείας των τιμών των πρώτων υλών.
Υπό το πρίσμα αυτό το περιθώριο μικτού κέρδους της εταιρείας μειώθηκε κατά 14% στο 30% , ενώ τα EBITDA περιορίστηκαν κατά 19,5% στα 3,9 εκατ. ευρώ. Τα προ φόρων κέρδη εμφάνισαν πτώση 28,1% στα 2,6 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 34,6% σε 1,9 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο κατά την περσινή χρήση η εταιρεία βελτίωσε την καθαρή της θέση κατά 8,5% στα 24,9 εκατ. ευρώ ενώ ενίσχυσε το αριθμό των εργαζόμενών της κατά 16,7% απασχολώντας 160 άτομα.
Η στρατηγική επιδίωξη της εταιρείας για την διετία 2023 -2024 είναι να ενδυναμώσει την μεριδιακή της θέση στην εγχώρια αγορά αλλά και να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της στα διεθνή ράφια.
Προς τούτο η εταιρεία εμπλουτίζει συνεχώς την γκάμα των μπισκότων ενώ επεκτείνεται και στην κατηγορία των υγιεινών σνακ με νέα λανσαρίσματα.
Στην εγχώρια αγορά η βασική στόχευση αφορά της οικογένειας Τζιωρτζιώτη εστιάζει στην ενίσχυση του brand awareness των προϊόντων της εταιρείας στη συνείδηση των καταναλωτών προκειμένου να αυξήσει την μεριδιακή της παρουσία στην κατηγορία των μπισκότων, κουλουριών κτλ.
Σε επίπεδο εξωστρέφειας σκοπός της Βιολάντα είναι να ενδυναμώσει περαιτέρω την παρουσία της στο εξωτερικό και κυρίως σε αγορές όπως είναι η Αμερική και η Ασία, με στόχο οι εξαγωγές να αυξήσουν την συμμετοχή τους στα συνολικά έσοδα στο 25-30%. Σημειώνεται ότι το δίκτυο εξαγωγών της Βιολάντα διαθέτει αυτήν την περίοδο συνεργασίες σε πάνω από 30 χώρες.
Σε επενδυτικό επίπεδο η Βιολάντα ολοκλήρωσε φέτος τη δημιουργία της νέας πράσινης μονάδας παραγωγής στη Λάρισα, η βασική καινοτομία της οποίας έγκειται στο γεγονός ότι αποτελεί το πρώτο και μοναδικό εργοστάσιο μπισκότων στον κόσμο χωρίς καμινάδα.Το ύψος της επένδυσης έφτασε τα 4,2 εκατ ευρώ και σε όρους παραγωγικής δυναμικής η νέα μονάδα σε πλήρη ανάπτυξη θα αφορά σε 2,5 χιλιάδες τόνους μπισκότα ετησίως.
Ταυτόχρονα η εταιρεία συνεχίζει τις κινήσεις επέκταση των κτιριακών και των μηχανολογικών εγκαταστάσεων, με νέες γραμμές παραγωγής και στις υπόλοιπες δύο μονάδες της στα Τρίκαλα.
Source link